Vervolg Casita Los Alcornoques - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Astrid Goorman - WaarBenJij.nu Vervolg Casita Los Alcornoques - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Astrid Goorman - WaarBenJij.nu

Vervolg Casita Los Alcornoques

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Februari 2011 | Spanje, Chiclana de la Frontera

We zijn weliswaar een stuk verder, maar nog niet klaar! Het verhaal blijft eigenlijk gelijk. We vorderen langzaam, maar gestaag. Bijna alles voor het interieur is nu aangeschaft en er zijn heel veel meters stof onder de naaimachine door gegaan.Het levert wel veel stress en eigenlijk is een verblijf van Astrid in Nederland in deze fase niet zo handig, maar ok. Misschien is het ook wel even goed om de zinnen te verzetten en krachten te verzamelen voor het vele poetswerk, dat nog komt.

We hebben de casita al twee keer ingericht, foto’s gemaakt en vervolgens weer ontruimd. We moesten meer interieur foto’s hebben voor de Fewo website, waarbij wij hebben vastgesteld, dat de link in ons vorige bericht helaas niet blijkt te functioneren. Jullie komen weliswaar bij Fewo terecht , maar moeten dan vervolgens de exacte locatie gaan zoeken. Enfin, foto’s hebben we genoeg inmiddels, dus die plaatsen we nu maar bij dit bericht. Het wordt uiteindelijk wel mooi, maar het tempo had iets hoger mogen liggen.

Zoals gezegd wordt na de foto’s de casita weer ontruimd, omdat de werkzaamheden weer verder moeten. Enneh…… je moet niet verwachten, dat ze er rekening mee houden, dat je al geschilderd en schoon gemaakt hebt (althans verwijderen van cement, voegspecie, siliconen enz.) ……… er komt gewoon weer een volgende lading snelcement, gips, siliconenkit en wat er verder aan materialen gebruikt wordt, bij. En alle voeten en poten die dat verplaatsen, zowel in de casita als ook in ons huis. De rode vloertegels hier zijn inmiddels grijs. Vervelen doen we ons in ieder geval voorlopig niet.
MAAR…….. we hebben onze eerste boeking binnen van een stel met een bijna 1 jaar oude baby. Dat geeft de burger dan toch wel weer goede moed. Ze komen op 22 april, dus we hebben nog wat tijd.

Op een paar kleinigheden na is de casita binnen klaar. Het waterreservoir staat al gereed, de beerput is al deels uitgegraven. Er is ook een muurtje geplaatst tussen de casita en onze patio, dat natuurlijk weer gepaard ging met het smijten en poetsen van de bolletjes. Dan moet natuurlijk nog het terras gefatsoeneerd worden, want daar heeft de cementmolen al die tijd gedraaid. De afscheiding voor de honden moet ook nog gemaakt worden. Als Astrid uit Nederland terug komt, kan ze echt aan de schoonmaak. Als de casita klaar is, komt Casa Redonda aan de beurt.

Het voorjaar lijkt er hier aan te komen en afgelopen zaterdag hebben we van onze eerste barbecue in 2011 genoten. Overdag was het 26 graden, dus echt genieten. Het leven is dan ook meteen weer een stuk aangenamer. Het lijkt er inderdaad op, dat we dit jaar aanzienlijk minder vorstschade hebben. De voorjaarsplanten staan al weer volop in bloei. Wel moeten we nodig onkruid trekken, want daar is niet al te veel van terecht gekomen met alle bouwactiviteiten. Het blijft toch een kwestie van prioriteiten stellen. Wat het weer betreft, zal het in Nederland wel weer even tegenvallen!!

Tot slot nog wel aardig te melden, dat Wim alleen nog een paar sigaretten ’s avonds rookt en Astrid al vier weken lang helemaal niet meer en dat met alle hectic….

• 27 Februari 2011 - 17:52

Herman En Hermien:

We hebben de foto's bekeken en het geheel ziet er prachtig uit!!! Complimenten!!! Gefeliciteerd met de eerste boeking en dat er nog veeeeeele mogen volgen.
    Wat betreft het roken: kijk eens hoeveel jullie al hebben gelaten, dan kunnen jullie de resterende sigaretten ook wel laten liggen. We spreken uit ervaring. Succes ermee. Lieve groeten uit Haaksbergen

• 28 Februari 2011 - 08:16

Irma De Vries:

ziet er gelikt uit

Astrid

Zoals alle geïnteresseerden weten, zijn wij Goormannetjes verhuisd naar Spanje. Hoewel Jordy fysiek nog in Nederland is, ligt ook een deel van hem inmiddels in Spanje; of het nu zijn fysieke bijdragen betreft of het feit, dat hij natuurlijk een belangrijk deel blijft uitmaken van ons gezin. Via dit dagboek willen wij alle geïnteresseerden op de hoogte houden van onze belevenissen op de campo in Andalusië. Of gewoon diegenen die zich afvragen of het ons niet net zo zal vergaan als diegenen in het programma "ik vertrek....." of de andere programma's die graag verhalen over de grote mislukkingen ;) Wij zijn ervan overtuigd, dat het een groot succes gaat worden! Jullie reacties (en suggesties) horen wij natuurlijk graag.