Nog steeds zomer...... - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Astrid Goorman - WaarBenJij.nu Nog steeds zomer...... - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Astrid Goorman - WaarBenJij.nu

Nog steeds zomer......

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Oktober 2009 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Toch maar weer een bericht via waarbenjij.nu
Tot dusverre geen tijd (maar eigenlijk ook niet zo veel zin) gehad om een alternatief te creëren.

Nou is ons leven hier ook niet meer zo hectisch en lijkt inmiddels redelijk gestabiliseerd.
Alles hier functioneert naar behoren en we hopen natuurlijk dat dit zo blijft.

De laatste werkweek van dit seizoen zit erop voor Astrid. De afgelopen maand was erg rustig en dan duren de ochtenden best lang. Veel puzzelen en lezen. Omdat de locatie van de winkel ook wel een beetje ongunstig was, gaat de eigenaar volgend jaar op een andere stek zitten. Ofwel in hetzelfde centro commercial ofwel ergens in Conil. We gaan het zien.

Met ons beestenspul gaat het ook prima. Sarah groeit nog steeds gestadig en is inmiddels hoger dan onze Kees. Ze is nu bijna een half jaar, dus ze zal nog wel even doorgroeien. Het is een lieve hond en ze blaft weinig. Omdat ze natuurlijk erg beschermd is opgegroeid, is ze wat schuw. We zijn nu bezig haar te laten “wennen” aan de wereld buiten ons terrein. De halsband was al een ervaring op zich. Ook de andere honden in Camila zijn voor haar toch nog wel eng. Haar eerste bezoek aan het strand was geen succes. Ze was doodsbang. Moet ze ook leren.
Kees is verliefd op Sarah! Omdat we drie honden wel genoeg vinden, zijn ze vanmorgen alle twee onder het mes gegaan, voordat het te laat is. Kees loopt inmiddels weer vrolijk rond, alleen vindt hij de kap maar niks. Bij Sarah is het een wat ander verhaal. Ze is heel zielig en verzet nog nauwelijks een poot. Het is ook geen leuke ervaring. Hopelijk is ze snel weer de oude.

Wat hier verder zoal gebeurd is…..

Een zeer geslaagd verjaardagsfeestje van Astrid met zo’n 30 man. Jordy was ook aanwezig, want die is in augustus nog twee weekjes op bezoek geweest. Zijn vriendin Kim kwam de laatste vier dagen ook op bezoek, dus het was leuk, dat we daarmee kennis konden maken.
Uiteraard heeft Jordy nog weer wat technische verbeteringen aangebracht, waardoor het leven hier nog weer een stukje aangenamer is geworden. We hebben nu op de patio achter ook gezellig muziek en een goede verlichting bij onze barbecue.
Een schakelaar op de grote pomp, zodat we makkelijker kunnen schakelen tussen de watertoevoer naar de waterton op het dak en die naar de oude put voor ons irrigatiesysteem.

Onze oude Opel heeft het nu echt opgegeven en is inmiddels vervangen door een overigens ook oude Clio. Als de Clio zich net zo goed gedraagt als de Opel, mogen we niet mopperen.

Ons huis is opnieuw geschilderd en het is weer stralend wit.

In september zijn Gretha en Frits hier 12 dagen op bezoek geweest en het was ouderwets gezellig! Zij hadden ons huis gezien, toen we twee en een half jaar geleden zijn verhuisd. Nu konden ze alle veranderingen, zoals we daar verslag van hebben gedaan, met eigen ogen zien. Volgens Gretha en Frits is dat dan toch weer heel anders. Gezamenlijk hebben we in die tijd ook nog 4000 kilo haardhout gestapeld, dus als het koud gaat worden, kunnen we er in ieder geval voorlopig tegen.

Helaas vertrokken Gretha en Frits net voor de feria in Arcos de la Frontera. Natuurlijk hebben wij die wel bezocht en Astrid kon eindelijk voor de eerste maal haar traje dragen.

Na een hete zomer blijft het weer nog steeds goed. Overdag een graad of 30. De avonden worden al wel weer wat frisser, maar dat is ook wel lekker. Tot dusverre hebben we nog weinig regen gehad. Eergisteren en vanmorgen zijn er wel een paar fikse buien gevallen, maar volgens de voorspelling klaart het weer op en blijven de temperaturen aangenaam.
Op dit moment schijnt dan ook weer de zon.

De tuin krijgt na een regenbui meteen een opleving. Er gaat toch niets boven een goede regenbui voor de tuin. Voorlopig hoeven we even niet te irrigeren.

Voordat de regen echt gaat vallen, moesten hier nog een paar klussen geklaard worden.
De daken van ons generatorhok en onze schuur waren niet geheel waterdicht. Ook hadden we wat lekkage in de aanbouw van het huis. Na de nodige werkzaamheden zijn deze problemen nu bijna verholpen, zoals we de afgelopen dagen konden vaststellen met de regen.

Onze oude poort is inmiddels dicht gemetseld en met het schilderen is reeds begonnen. Omdat het cement nu nat is, ligt het werk even stil.

Ook is een overkapping voor onze generator gemaakt, zodat deze bij regen droog staat. Het is beter om dat ding buiten te laten staan in verband met de uitlaatgassen.

Verder willen we voor de winter nog extra batterijen en zonnepanelen aanschaffen. Als die geplaatst worden zal meteen alle bedrading netjes worden gelegd en onze dure apparatuur, zoals laadapparaat, inverter en andere toebehoren worden geïnstalleerd in de garage in plaats van in het oude generatorhok.

Tot slot willen we dan nog onze voordeur vervangen; iets wat ook al lang op ons verlanglijstje stond. Maar ja, je kunt niet alles tegelijk.
Als ook dat gerealiseerd is, vinden we het voorlopig welletjes.
Hoewel, zoals gezegd, we vervelen ons hier nooit en we houden vast genoeg activiteiten over.

• 22 Oktober 2009 - 17:37

Igor:

Hoi Wim en Astrid!

de opel kapot? :,(
    mijn condoleance, moge hij rust vinden. met of zonder uitlaat.

• 05 December 2009 - 19:13

Ingrid.straates@gmai:

Heb gemaild uit belangstelling n.a.v. najaarscontrole Enschede
    Is de post uit Hoorn ontvangen? Blijkbaar heb je een nieuw postbusadres. Is dat door gegeven aan de notaris. De afhandeling Ina is een feit.
    Groetjes.

Astrid

Zoals alle geïnteresseerden weten, zijn wij Goormannetjes verhuisd naar Spanje. Hoewel Jordy fysiek nog in Nederland is, ligt ook een deel van hem inmiddels in Spanje; of het nu zijn fysieke bijdragen betreft of het feit, dat hij natuurlijk een belangrijk deel blijft uitmaken van ons gezin. Via dit dagboek willen wij alle geïnteresseerden op de hoogte houden van onze belevenissen op de campo in Andalusië. Of gewoon diegenen die zich afvragen of het ons niet net zo zal vergaan als diegenen in het programma "ik vertrek....." of de andere programma's die graag verhalen over de grote mislukkingen ;) Wij zijn ervan overtuigd, dat het een groot succes gaat worden! Jullie reacties (en suggesties) horen wij natuurlijk graag.